reklama

Život celiatika, časť prvá, deň tretí

Dobré ránko všetkým. Poznáte ráno pocit hladu, ktorý sa mne osobne dostavuje tak hodinu po prebudení? Tiež idete do chladničky a neviete na co máte chuť, prípadne beháte po potravinách ktoré máte poceste do práce? Odkedy som dostala verdikt bezlepkovej diéty, je toto pobehovanie oveľa zaujímavejšie. S pridruženou laktózovou intoleranciou máme výber skutočne široký, aspoň my, nováčikovia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Keďže patrím k typom, ktoré sú ráno nahnevané už len z princípu, že museli vstať z postele a každá ďalšia činnosť okrem čistenia zubov a obliekania je enormná záťaž, ktorá nie je prípustná, od detstva som raňajky ignorovala. Aj tak mi z nich bolo len zle. V tom čase som si myslela, že je to tým, že ešte spím. Teraz mi je jasné, že to malo pravdepodobne niečo dočinenia s výberom raňajok, čo bol buď chlebík alebo vianočka alebo nejaká iná, zákerným lepkom prelezená potravina.

Potom, čo sa záhada neznášanlivosti raňajok vysvetlila celiakiou a ja som sa rozhodla dať na diétu, zdalo sa, že nebude s ranajkami problém. Zdalo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Moje prvé bezlepkové raňajky"

Nabehla som do potravín a dala sa do pátrania po niečom relatívne chutnom, v práci konzumovateľnom a hlavne nenáročnom na prípravu. Osvietilo ma hneď pri vchode - zelenina so šunkou bude presne to pravé pre začiatok dňa. Nahádzala som do košíka rajčiny, ktoré od detstva veľmi nemusím, uhorku a poď ho do oddelenia s vakuovobalenými šunčičkami a salámikmi. Celý čas som si racionálne vtĺkala do hlavy, že to bude chutné, s potrebnými vitamínkami zo zeleninky a bielkovinami z mäska... Radosť veliká na seba nenechala dlho čakať - čo som chytila do ruky, všetko malo aké také percento pšeničnej múky, tak som nakoniec zobrala prirodzene bezlepkovú loveckú salámu s obsahom tuku okolo 50%. Dieta ako vyšitá... ;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebudem sa zbytocne rozpisovať - prišla som do kanclu, nakrájala uhorku a rajčiny do misky a začala k tomu zajedat "nízkotučný" lovečák...

Dobrá správa - klasické celiatické prejavy zatial zaznamenané neboli.

Zlá správa - zistila som, že môj žalúdok spustil krutú ofenzívu v podobe neskutočných kŕčov. Myslím, že mi tým chce jasne dať najavo, že ak sa ešte raz opovážim takto skoro po ránu zožrať niečo mastné, vyhlási mi vojnu.

P.S. Ak má niekto tip na zajtrajšie bezlepkové, bezlaktózové, CHUTNÉ a nie mastné raňajky, píšte.... :)

Sandra Hochsteinerová

Sandra Hochsteinerová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena mnohých tvárí.Kto nezažil, nepochopí:)It´s nice to be important, but the most important is to be nice... Zoznam autorových rubrík:  z práceSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu